POPdatCORN


Παρασκευή βράδυ και ακολουθεί το λεγόμενο σου-κου! Την Παρασκευή ξυπνάς και σκας ένα παμπόνηρο χαμόγελο, που απαντάει ακόμα και σε μια χάλια εβδομάδα που μπορεί να είχες. Τα μεγαλεπίβολα σχέδια για το Σαββατοκύριακο δίνουν και παίρνουν στο μυαλό σου και ενώ όλα αυτά περνάνε φιλμ μπροστά από τα μάτια σου, τινάζεσαι σαν ελατήριο από το κρεβάτι και ρίχνεις μια πιρουέτα για να βάλεις παντοφλάκια. (Αν μέχρι εδώ δεν έχεις ούτε ένα κοινό με την όλη περιγραφή, την επόμενη Παρασκευή μπορείς να ακολουθήσεις το σενάριο και να ξεκινήσεις με έναν ήχο ξυπνητηριού “κοκορίκο”)

Για κάποιους που σταμάτησαν τα έξω, λόγω διαφόρων παραγόντων (δε θέλω να μιλήσω για την καθημερινή μίζερη σούπα της οικονομικής στενότητας, οπότε θα πω απλά ότι δεν έχουνε περίσσια μπικικίνια για ποτάρες, ή απλά πονοκέφαλο για να βγούνε), η καλύτερη λύση είναι ένα “φως στο τούνελ” με άπειρα “νιιι” και “λιιι” ανάμεσα στα παράξενα βλέμματα και τις εκκολαπτόμενες μεταμεσονυχτιακές μαρτυρίες για αγνοούμενους συνανθρώπους, ή καμιά ταινιάρα που περίμενες όλη την εβδομάδα να δεις (εξαιρούνται τα ζευγάρια που αλληλοπροσκαλούνται με κλασικές -ίνταζ πλεόν -ατάκες “έλα να δούμε καμιά ταινία”, γιατί δεν θα φτάσουν ποτέ στο σημείο αυτό, κατά μεγάλη πιθανότητα).. βάζω μια τελεία γιατί χάθηκα και εγώ, μεταξύ μας. Λέγω λοιπόν, ότι με κάτι που θα παίζει στο “πανί” της τηλεόρασης, πάει απίστευτα ταιριαστά ένα μπολ με ΠΟΠ-ΚΟΡΝ (και κάτι αλκοολούχο να σβήσει την εβδομάδα που πέρασε).

Τι δίνει?

  • Φυτικές ίνες
  • Αντιοξειδωτικά
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Βιταμίνη Ε, Α
  • Μαγγάνιο
  • Μαγνήσιο
  • Ψευδάργυρος

Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, το ποπ-κορν είναι ολικής άλεσης, με αποτέλεσμα οι ιδιότητές του να είναι ίδιες με όλα εκείνα τα άγευστα μαύρα ψωμιά και μακαρόνια. Δηλαδής, περιέχουν ανεπεξέργαστα τις βιταμίνες και τα “καλά” στοιχεία τους, συν το ότι λόγω των φυτικών τους ινών βοηθάνε σε μια ευχάριστη επίσκεψη στην τουαλέτα, όπου το πλατύ χαμόγελο και η περηφάνια, κυριαρχεί.

Σε υψηλή χοληστερόλη..

Οι φυτικές ίνες βοηθούν και στην αποβολή μέρους του λίπους των τροφών και την εξισορρόπηση των επιπέδων των λιπιδίων. Με άλλα λόγια, συμβάλλει στο “πέσιμο” της χοληστερόλης, στην αποφυγή των καρδιακών επεισοδίων και στα εμφράγματα.

Και στο σάκχαρο (ή ζάχαρο, αζ γιού γουίς)?!

Ω, ναι!. Oι φυτικές ίνες έχουν θετικές επιδράσεις στην γλυκαιμία.

Πρόληψη εμφάνισης καρκίνου

Τα ποσοστά από αντιοξειδωτικά  (πολυφαινόλες) που περιέχουν τα ποπ-κορν, είναι υψηλότατες, ενώ μπορούν να ανταγωνιστούν τα ποσοστά αντιοξειδωτικών που εμπεριέχονται σε φρούτα και λαχανικά (ντάξ’, γουάου!)! Επίσης, δρουν κατά των ελεύθερων ριζών και συνεπώς, μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης σοβαρών ασθενειών (π.χ. καρκίνος).

Ποπ-κορν και ρυτίδες (θα μπορούσε να είναι τίτλος για μυθιστόρημα.. το κατοχυρώνω να ξέρετε).

Η δράση κατά των ελεύθερων ριζών, εκτός από αποφυγή εμφάνισης ασθενειών, δρα έναντι των ρυτίδων, στα σημάδια γήρανσης (π.χ. στα χέρια), στη μυική αδυναμία, στην οστεοπόρωση, στην άνοια, στη νόσο του Αλτζχάιμερ, στην τριχόπτωση και άλλων. Σας κρατάει τζόβενα, με τα πολλά.

Πριν βάλετε το τσουκάλι στη φωτιά και ετοιμάσετε τη λεκάνη (των ρούχων) για το ένα κιλό ποπ-κορν…

ξέρουμε ότι το 1 φλυτζάνι ποπ-κορν = 30 θερμίδες (αλλά φτιαγμένα με ελαιόλαδο). Οπότε αν το μετράμε σε φλυτζάνια..κανά 3άρι θα δώσει περίπου 100-110 θερμίδες (μην το πνίξεις στο λάδι).

Άλλο ένα ευχάριστο είναι ότι λόγω των φυτικών ινών, προάγουν το αίσθημα του κορεσμού (νιώθεις χορτάτος), αναστέλλει την ορμόνη που προκαλεί την πείνα (γκρελίνη).

Άρα…τα λες και σύμμαχο σε υγιεινή διατροφή και απώλεια βάρους (άμα λάχει).

Κόουσιον (προσοχή!)

Αποφύγετε τα συσκευασμένα ποπ-κορν για μικροκύματα.. κατά το “σκάσιμο” μπορεί να απελευθερωθούν χημικές ενώσεις που είναι επιβλαβείς, συν το ότι περιέχουν βούτυρο (και πιθανότατα σάπιο) και μπόοολικο αλάτι.

Καλό μπαμ-μπουμ!

 

*Ψιλά γράμματα:

BROWN L, ROSNER B, WILLETT WW, & SACKS FM. (1999). Cholesterol-lowering effects of dietary fiber: a meta-analysis. The American Journal of Clinical Nutrition. 69, 30-42.

STONER, G. D., & MUKHTAR, H. (1995). Polyphenols as Cancer Chemopreventive Agents. Journal of Cellular Biochemistry. Supplement. 22, 169.

‘γειά μας και η τουαλέτα μακρυ-γ-ιά μας!.


Δεν είναι τυχαίο που οι προγονάρες μας τσουγκρούσανε τα ποτήρια με τα κρασ(χ)ιά, κάθε φορά που τρώγανε (ντάξει, και όχι μόνο), σε σημείο που φτάσανε να δημιουργήσουνε μέχρι και λέξη χαρακτηρισμού: “τρωγοπίνουμε”, για να περιγράφουν τσακ-μπαμ την κατάσταση αυτή!

Αλκοολούχα ποτά & οφέλη? 

Έχουμε μιλήσει για τα εντυπωσιακά οφέλη του κρασιού στον οργανισμό, της μπύρας και όλων των “αλαφρών” ποτών. Τώρα, ήρθε η μεγάλη ώρα να μιλήσουμε για ένα όφελος που παρέχεται από τα “σκληρά” ποτά (Ω, ΝΑΙ!), και μάλιστα με επιστημονικές αποδείξεις!

Ακούσατε, ακούσατεεεεε…

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ για κάποιον που σαβουριάζει τα πάντα και συνήθως (γαστρεντερικά μιλώντας), δεν τον αγγίζει τίποτα? Αν αυτός ο κάποιος, έχει κοπανήσει και κανένα ποτάκι, (βάσει πιθανοτήτων) θα συνεχίσει να είναι ο κάποιος που θεωρείς ότι το στομάχι του είναι πλασμένο από εξωγήινο υλικό ή ατσάλι, και ότι όοοτι και να υποδεχτεί θα το αγκαλιάσει ένθερμα, χωρίς διάθεση εκτόπισης προς τα πίσω (τα λέω πολύ αλληγορικά σε περίπτωση που ο εκάστοτε αναγνώστης έχει μεγάλη φαντασία ή είναι σιχασιάρης και κάνει αυτομάτως ζωντανή εικόνα την λέξη “εμετός”! ουπς..).

Μετά από έρευνες (μια-δυο που βρήκα πρόχειρα ή και με κόπο), απεδείχθη ότι το αλκοόλ και ιδίως τα ποτά που έχουν πάνω από 10-12% αλκοόλ (βότκες, ουίσκχια, τσίπουρα και τα λοιπά), μπορούν να αποτρέψουν μια δηλητηρίαση, π.χ. από σαλμονέλα.

Φούντ φορ θοτ: αν τώρα κάτσεις και σκεφτείς σε ουζερί-τσιπουράδικα και βίνταζ καφενεία, ότι μπορεί να φας σάπιο μεζέ και να την σκαπουλάρεις, ξανασκέψου το.. μπορεί ναι, μπορεί και όχι. Γιατί έχει να κάνει και με το αν είναι ψιλο-σάπιο και το αλκοολικό μπέβερατζ (π.χ. τσίπουρο μπόμπα, νοθευμένο κουλουπού).

*Ψιλά γράμματα:

BELLIDO-BLASCO, J. B., ARNEDO-PENA, A., CORDERO-CUTILLAS, E., CANÓS-CABEDO, M., HERRERO-CAROT, C., & SAFONT-ADSUARA, L. (2002). The Protective Effect of Alcoholic Beverages on the Occurrence of a Salmonella Food-Borne Outbreak. Epidemiology. 13, 228-230.

DESENCLOS, J.-C. A., KLONTZ, K. C., WILDER, M. H., & GUNN, R. A. (1992). The Protective Effect of Alcohol on the Occurrence of Epidemic Oyster-Borne Hepatitis A. EPIDEMIOLOGY. 3, 371.

Wine workouts


Anddd.. let the “workout” season begin!

Σούζι Τρως

Για όσους δεν είναι και πολύ φίλοι με την άσκηση, ας δώσουμε και κανένα κίνητρο. Μην ξεχνάμε ότι το κόκκινο κρασί μοιράζει αντιοξειδωτικά και πολλά άλλα (ανατρέξετε στο σχετικό άρθρο “Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα”), οπότε αρπάξτε τα μπουκάλια ανά χείρας.

View original post

Stop pan(i)c(a)k(e)ing! (Too much ha? Pancake article I meant)


Pancakes are one of the most popular things that we enjoy since our childhood.. They can be your brunch, your date, your dinner, or your company! No matter what, they are always there for you!

But do we know what we are benefitting, at those moments, of?

What the Pancake gave us?

1 medium Plain pancake gives:

  • Approx. 90-100 kcal
  • fat (including omega 3 and 6, saturated, monosaturated)
  • carbs
  •  protein
  • Vitamins (oh yes!): Vit A, B12, other vitamins from B complex
  • Minerals: Calcium, iron, Magnesium, Phosphorus, Potassium,Selenium, Potassium, Sodium, Zinc, Copper

So,…

in small amounts or sharing, it can help you boost yourself, enjoy them and come closer with other people from sharing! (I know Joey doesn’t share food etc, but sometimes you should..).

Little something extra?

A great panckaky job with most of the characters of GoT, cause food itself is art, but if you are a gameofthrones fan, you can make the most out of it!

[Credits to: http://www.dancakes.com]

Game of Thrones – WorkThisOut!


The new season is out and most of the people will be, or already, are, watching it!

So, whoever wants to workout and watch this without wasting time,..

There you go! :

GofT

I Just give it a try and then eat the pop-corn as a reward..

Enjoy!