Μπάκα. Λιάρος.


Τι κάνει νιάου – νιάου στα κεραμίδια?

Η γάτα που τρώει το μπακαλιάρο. (λολ ιν μάι φέις). Αυτό το αφιέρωμα  πετάει το μικρόφωνο στο πασίγνωστο αυτό ψάρι, το οποίο μας έχει συστηθεί από πολύ μικρή ηλικία (δικιά μας προφανώς), υπό την μορφή του καπετάν ίγκλου (τρελή εφεύρεση για να μπορούν να πειστούν τα πιτσιρίκια να καταναλώνουν ψάρι, μετά το άτοπο επιχείρημα “φάε, γιατί κάνει καλό στα ματάκια”, αφήνοντας απόλυτα ικανοποιημένες μανάδες να χαίρονται για τα καμάρια τους).

Γιατί να το φας?

Γιατί τα ψάρια έχουν πολύ σημαντικά θρεπτικά συστατικά και πιο συγκεκριμένα, ο μπακαλιάρος μας παρέχει:

  • Πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας
  • Βιταμίνη Α – Συμβάλλει στην υγεία του δέρματος, των ματιών και των βλεννογόνων.
  • Βιταμίνη D – Συμβάλλει στην ρύθμιση του φωσφόρου, του ασβεστίου και βοηθά στην υγεία των οστών.
  • Βιταμίνη B12 – Απαραίτητο στην διαδικασία παραγωγής γενετικού υλικού και ερυθρών αιμοσφαιρίων.
  • Βιταμίνη K – Σημαντικό στοιχείο για την πήξη του αίματος, δρα έναντι των φλεγμονών από αρθρίτιδα και πιθανότατα σημαντική για την μειωμένη εμφάνιση των ρυτίδων (αχά!).
  • Ασβέστιο βασικό συστατικό για υγιή κόκαλα, για την λειτουργία του νευρικού συστήματος, την πήξη του αίματος, την λειτουργία των ορμονών, για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και άλλων.
  • Κάλιο συμβάλλει στην καλή λειτουργία των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων στο ανθρώπινο σώμα.
  • Μαγνήσιο – βασικό συστατικό για την υγεία των μυών (την αποφυγή εμφάνισης κραμπών), του ανοσοποιητικού συστήματος και της καρδιακής λειτουργίας.
  • Φώσφορο – Πρωταγωνιστής για τον σχηματισμό των οστών και δοντιών, την ανάπτυξη, την συντήρηση και επισκευή των κυττάρων αλλά και των ιστών, στην καλή λειτουργία των νεφρών-μυών-καρδιάς-νευρικού συστήματος αλλά και του μεταβολισμού του σώματος (οου γιέα).
  • ω-3 λιπαρά οξέα – Καρδιοπροστατευτική δράση, αντι-υπερτασική δράση, συμβάλλουν στην μείωση της εμφάνισης των φλεγμονών αλλά και άλλων αυτοάνοσων ασθενειών (π.χ. νόσος του Κρον) και άλλα.

Ένα σκασμό πράγματα δηλαδή.

Παχαίνει ή ομορφαίνει? (κλισέ – εμετική ατάκα αλλά μου ήρθε, σόρρυ.)

Αν τηγανιστεί (ως είθιστε την 25η Μαρτίου), οι θερμίδες θα διπλασιαστούν (ίσως και λίγο παραπάνω). Η πιο σλιμ εκδοχή του είναι ψητός.

Θα συνοδευτεί με πουρέ (για τους σκορδοφοβικούς και άκρως αγαπημένους, ειδικά εκείνη την ημέρα) ή με σκορδαλιά (για τους απλησίαστους αλλά και σκληροπυρηνικούς παληκαράδες). Είναι η μέρα που χωρίζουν τα τσανάκια πολλών ανθρώπων για κάμποσες ώρες (μην πω μέρες) και οι σκορδαλιοφάγοι γίνονται χάι υπό τη επήρεια του σκόρδου. Τα σενάρια για μασήματα τσίχλας, πλύσιμο δοντιού και μάσημα ταμπάκου δίνουν και πέρνουν, αλλά μέχρι και το τέλος της ημέρας το σκόρδο με την αναπνοή σας κερδίζει την ματσάρα με 10-0.

(για τους αδιάβαστους, το σκόρδο παρουσιάζετο εδώ: φτού σκόρδα )

Καλές γιορτές & καλά κρασχιά!

Οπότε, ακόμα και τηγανητός με λίγη ποσότητα σαλάτας (ίσα να σπάσει τη λαδίλα) και με την ανάλογη συνοδεία σκορδαλιάς ή πουρέ, ένα ποτηράκι κρασί να ικανοποιήσει το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής και να ευφράνει τη καρδίαν, πάρτε ένα μπαλόνι από την παρέλαση και κραυγάστε ΖΗΤΩ!

 

*Ψιλά γράμματα:

MOZAFFARIAN, D., LEMAITRE, R. N., KULLER, L. H., BURKE, G. L., TRACY, R. P., & SISCOVICK, D. S. (2003). Cardiac Benefits of Fish Consumption May Depend on the Type of Fish Meal Consumed: The Cardiovascular Health Study. Circulation: Journal of the American Heart Association. 107, 1372-1377.

MOZAFFARIAN, D., & RIMM, E. B. (2006). Fish Intake, Contaminants, and Human Health Evaluating the Risks and the Benefits. JAMA. 296, 1885.

RUXTON, C. H. S., REED, S. C., SIMPSON, M. J. A., & MILLINGTON, K. J. (2004). The health benefits of omega-3 polyunsaturated fatty acids: a review of the evidence. Journal of Human Nutrition and Dietetics. 17, 449-459.

VERBEKE W, SIOEN I, PIENIAK Z, VAN CAMP J, & DE HENAUW S. (2005). Consumer perception versus scientific evidence about health benefits and safety risks from fish consumption. Public Health Nutrition. 8, 422-9.

Advertisements

8 Μαρτίου


Ημέρα της Γυναίκας και τα λουλούδια πάνε και έρχονται. Είναι η μέρα που περπατάτε και νιώθετε βασίλισσα ή απλά το έχετε ξεχάσει και με το πρώτο χιουμοριστικό… “Χρόνια Πολλά!”, κοιτάτε να σουλουπωθείτε, γιατί στη μέρα της γυναίκας ξεχάσατε να βγάλετε τη φόρμα ή να ισιώσετε το πεσμένο κοτσίδι. Αν δεν είσαι γυναίκα, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να κερδίσεις έδαφος και να κάνεις ένα κοπλιμάν στην καλή σου, ή αν είσαι πιο τολμηρός, να κάνεις δυο τρεις γυναίκες, περαστικές στο δρόμο, να χαμογελάσουν κάτω από τα βγαλμένα μουστάκια τους (είναι στην πρώτη κατηγορία του κοτσονατισμού).

Ουσιαστικά είναι η μέρα που τιμούνται κόποι και αγώνες όλων των γυναικών (πολλά χρόνια πίσω), για να μπορώ να γράφω εγώ αυτά που γράφω και να έχω όοοολλλααα αυτά τα δικαιώματα, που άλλες γυναίκες δεν είχαν.

Οπότε…

Χρόνια πολλά σε όλες και είθε αυτή η μέρα να σας φέρει πιο κοντά στο επιθυμητό σας βάρος, στο βέλτιστο επίπεδο υγείας και άλλων τέτοιων συναφών, τα οποία όλα καταλήγουν σε ένα χαμόγελο ικανοποίησης με δάκρυα (ίσως) στα μάτια, ανάλογα την προσπάθεια που καταβλήθηκε.

Αν τσουγκρίσετε κολονάτα ποτήρια έξω, τσιμπήστε πιο ντελικάτα μεζεδάκια (τυράκια, αλλαντικάκια, κριτσινάκια κλπ) και αποφύγετε τηγανίλα και βούτες σε λαχταριστές σάλτσες κοκκινιστού.

“We are all Wonderwomen” .-