World Food Day!


This very day, is dedicated to the equal rights to food access to people all over this planet. FAO is annually discussing about the data of food equality all over the world. This year the data seems worse than before:

  • 300 millions of people are considered obese (100.000.000 more than were in 1995)
  • 40. millions of people each year die due to hunger
  • 900 millions are still in hunger
  • 2 billions of people suffer from lack of nutrients
  • 8 millions of people are still threatened by undernourishment

Get informed and take action!

 

Ο τίτλος της Παγκόσμιας ημέρας φαγητού και το γεγονός ότι διαβάζετε σε αυτή τη σελίδα θα σας δημιουργήσει αυτομάτως την εικόνα ενός “λουκούλλειου γεύματος” (πάντα μου φαινόταν περίεργη η λέξη και δεν περίμενα ότι θα την χρησιμοποιούσα..μα να που έγινε).

!Ζόνγκ!

Η Παγκόσμια ημέρα Διατροφής είναι “γενεθλιακή” του Παγκόσμιου Οργανισμού Τροφίμων & Γεωργίας ή αλλιώς “FAO” του ΟΗΕ. Η μέρα αυτή στοχεύει στην ενημέρωση και προώθηση της επισιτιστικής ασφάλειας σε όλο τον πλανήτη.

Με απλά λόγια, ζυγίζουν τον πληθυσμό και βλέπουν κάθε χρόνο πως πάει η ισορροπία στον ζυγό που από την μια υπάρχουν άνθρωποι που πεθαίνουν από την πείνα (ακόμα και στο 2017) και στην άλλη μεριά, άνθρωποι που έχουν την ευχέρεια να ταΐζουν και τα σκουπίδια τους με άφθονο φαγητό.

Εφέτο λοιπόν..

Τα νούμερα λένε ότι:

  • 300.000.000 άτομα θεωρούνται ότι θεωρούνται παχύσαρκοι (100.000.000 περισσότεροι από το 1995)
  • 40.000.000 άτομα/χρόνο πεθαίνουν από την πείνα
  • 900.000.000 άτομα συνεχίζουν να πεινάνε
  • 2.000.000.000.000 άτομα έχουν έλλειψη θρεπτικών συστατικών
  • 800.000.000 άτομα απειλούνται από υποσιτισμό

Ο στόχος είναι να βρεθεί ή να προαχθεί μια στρατηγική “λύσης” ώστε να υπάρχουν διαθέσιμα τρόφιμα σε όλη τη γη, ώστε να σταματήσουν να μετρώνται τα παραπάνω νούμερα με αυτή την μαυρίλα, όπως επίσης και η καταναγκαστική μετανάστευση ανθρώπων για να βρουν τροφή.

Ενημερωθείτε και λάβετε μέρος στη δράση!

Advertisements

Άντε βρε.. μπάμια!


Μπάμια η τριχωτή, μπάμια η γλιτσερή, μπάμια η αηδιαστική, ή μπάμια η γ*μάτη.

Ένα φαγητό (λαχανικότατο) άκρως αμφιλεγόμενο. Όταν είσαι πιτσιρίκι είτε ξινίζεις τα μούτρα, ή το βλέπεις να σου χαμογελάει από το μεσημεριανό τραπέζι και “κόβεις λάσπη” με τρόμο ζωγραφισμένο στα μούτρα σου και ένα δάκρυ να κρέμεται πέρα-δώθε μέχρι να πέσει. Μεγαλώνεις μετά και είναι λες και περνάς σε παράλληλο σύμπαν, αφού η μπάμια αποτελεί επιλογή σου να γεμίσει το χώρο δίπλα από την φέτα, το κοτόπουλο και το ψωμί, στο έρμο-ίδιο πιάτο που κάποτε έβλεπες και έτρεχες σε αντίθετη κατεύθυνση. Ξαφνικά δε σε πειράζει το γλιτσερό πράγμα που την συνοδεύει και απολαμβάνεις το κάθε “χλάπα χλούπα” της.

Τι μου δίνει?

  • Φυτικές Ίνες
  • Βιταμίνη Α, C, E, K
  • Φυλλικό οξύ
  • Θειαμίνη
  • Ριβοφλαβίνη
  • Νιασίνη
  • Χολίνη
  • Ασβέστιο
  • Μαγνήσιο
  • Μαγγάνιο
  • Σελήνιο
  • Κάλιο

Τι (καλό) μου κάνεις? Πας να με τρελάνεις?

Πάνω από όλα σου δίνει ελάχιστες θερμίδες! Τρώγοντας για μεσημεριανό μπάμιες, μπορείς να χτυπήσεις και ένα γυράκι το βραδάκι (γουίνκ – ή αλλιώς, κλείσιμο ματιού).

Φυτικές ίνες – Βοηθούν στην μείωση της χοληστερόλης, στην καθημερινή επίσκεψη στην τουαλέτα (χωρίς παραμάσχαλη εφημερίδα ή τάμπλετ), στην εξισορρόπηση της γλυκαιμίας (για άτομα με διαβήτη αλλά και άτομα τα οποία θέλουν να χάσουν βάρος).

Βιταμίνες – Αντιφλεγμονώδης και αντιοξειδωτική δράση, αγγειοπροστατευτικές ιδιότητες (φυλλικό οξύ). Επίσης, συμβάλλει στην φυσιολογική διαδικασία της πήξης του αίματος, λόγω της περιεκτικότητας σε βιταμίνη Κ.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

  1. Άτομα με προβλήματα στα νεφρά ή στην χοληδόχο κύστη, καλό είναι να αποφύγουν την κατανάλωσή τους λόγω οξαλικών οξέων – τα οποία σε μεγάλες ποσότητες συνωστίζονται και δημιουργούν προβλήματα.
  2. Επίσης, άτομα τα οποία λαμβάνουν ασβέστιο ή χρειάζεται να το ενισχύσουν, αφού τα οξαλικά μειώνουν την απορρόφησή του.
  3. Μπορεί να δημιουργήσει και πρόβλημα σε γαστρεντερολογικές – μετεγχειρητικές καταστάσεις.

Στο πιάτο:

  • Κοκκινιστές (με ντομάτα, κρεμμύδι και μπόλικα μπαχαρικά – πάπρικες, ρίγανη, αλατοπίπερα, ελαιόλαδο)
  • Αγκαζέ με κοτόπουλο
  • Λεμονάτες
  • Σε χύτρα
  • Στο φούρνο

Ακόμα και αν…

Συνεχίζεις να επιμένεις ότι δεν σου αρέσουν, κάποιοι λένε ότι πρέπει να δοκιμάσεις τουλάχιστον 7-10 φορές κάτι για να είσαι σίγουρος αν σου αρέσει ή όχι.. (μετά τις 7 φορές θες δε θες συνηθίζεις λογικά)!Οπότε, πειραματιστείτε με κοκκινιστές, βραστές, ψητές και βρείτε ποια εκδοχή μπορεί να σας ενδιαφέρει.

Εξτραδάκι: Εφόσον είμασταν διακριτικοί και δε μιλήσαμε για την “μύξα” της μπάμιας, αν δε θέλετε να είναι παρούσα στο πιάτο, υπάρχουν 3 τεινά:

  1. πνίξ’τε την μπάμια στο ξίδι και αφήστε στον ήλιο για κανά 2 ωρο
  2. εναλλακτικά, στους 150° C βαθμούς στο φούρνο για 30′
  3. ή μην την ανακατέψετε καθόλου μέχρι το τελείωμα του μαγειρέματος και σβήστε με λίγο ξίδι (ή και καθόλου βασικά).

Γκούντ λακ!

 

*Ψιλά γράμματα:

DEHGHAN SHAHREZA F. (2016). Hibiscus esculentus and diabetes mellitus. Journal of Nephropharmacology. 5, 104-105.

GEMEDE, H. F. (2015). Nutritional Quality and Health Benefits of Okra (Abelmoschus esculentus): A Review. Journal of Food Processing & Technology. 06.

VAN DUYN, M. A. S., & PIVONKA, E. (2000). Overview of the Health Benefits of Fruit and Vegetable Consumption for the Dietetics Professional:Selected Literature. Journal of the American Dietetic Association. 100, 1511-1521.