AvoCANdo it!


(φώτο: Σπέσιαλ Θενξ – Χριστόφορος Βαϊμάκης )

Πολυαγαπημένο πολλών γραφιστών και ατόμων των τεχνών – ας τους πούμε καλλιτέχνηδες (μιας και είναι βασικά). Αρέσει πολύ και στους μαγειρέους, που το χρησιμοποιούν για να φτιάχνουν και αυτοί μεγαλεία και παπάδες, στους διαιτολόγους & άλλους τέτοιους “περίεργους” προμοτάρεται ως υγιεινό τρόφιμο και κάποιοι προτείνουν να το βάζεις μέχρι και στα αυτιά σου – ξέρω’ γω.

Εντ δι όσκαρ γκόους του

Αβοκαντάρα – ένα όνομα, και πιθανώς μια γκριμάτσα (για κάποιους είναι αυτή της αηδίας). Σε αυτό το σημείο να ενημερώσω ότι δεν μπορείς να πείς αν σου αρέσει κάτι αν δε το δοκιμάσεις πάνω από 8-10 φορές τουλάχιστον? κάτι τέτοιο.

Το εν λόγω τρόφιμο πάει με όλα: μακαρονάδες με αβοκάντα, σος γουακαμόλε για βούτηγμα “νάτσου”, σμούθιζ με διάφορα περίεργα συν την πινελιά του αβοκάντου για να δώσει μια πρασινοπή, ιδιόμορφη όψη στο ρόφημα & άλλες τέτοιες νοστιμότατες ιστορίες. Αρέσει σε πολλούς από εμάς γιατί είναι κάτι το καινούριο (για αρκετούς), με ιδιαίτερο χρώμα (εδώ βγαίνουν παλιμπαιδισμοί που η μαμά μας έφτιαχνε πολύχρωμα πιάτα & χυμούς μπας και πέρναμε και καμιά βιταμίνη παραπάνω από αυτές που βρίσκουμε σε γαριδάκια και δρακουλίνια) & αν συνηθίσεις την γεύση του, συνήθως σε συνδυασμό με κάτι άλλο, το καθιερώνεις.

Θρεπτική βόμπα?

  • Ω3 Λιπαρά οξέα – Οι παλιοί και διαβασμένοι θα τα θυμούνται από διάφορα άλλα τρόφιμα, ως τα “καλά” λιπαρά, τα οποία θέλουμε να τα λαμβάνουμε, αφού έχουν καρδιοπροστατευτικές και όχι μόνο, ιδιότητες.
  • Βιταμίνες: C, E, K, Θυαμίνη, Ριβοφλαβίνη, Νιασίνη, Β6, Φολικό οξύ, Παντοθενικό οξύ,
  • Ιχνοστοιχεία: Μαγνήσιο, Ψευδάργυρος, Χαλκός, Μαγγάνιο, Φώσφορος, Σίδηρος, Ασβέστιο
  • Φυτικές ίνες

Τα συστατικά του συμβάλλουν στην τόνωση του ανοσοποιητικού & στην βέλτιστη απορρόφηση άλλων θρεπτικών συστατικών, που έχουν αντικαρκινική δράση και τα βρίσκουμε σε διάφορα άλλα λαχανικά (καρότα, σπανάκι).

Επίσης, φαίνεται να συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης & στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού.

Ο φώσφορος που περιέχει, βοηθά στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και συνεπώς στην αποφυγή εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, αλλά και στην βελτίωση της διαδικασίας της πέψης.

Στην περίπτωση των γυναικών, βοηθά και στην περίοδο της εμμηνόπαυσης (γουάου).

Ακούσατε – ακούσατε!,

για τις κυρίες (και όχι μόνο), να αναφέρουμε την αντι-ρυτιδική προστασία (ναι!-ναι!), αφού συμβάλλει στην διαδικασία της παραγωγής κολλαγόνου, όπως και γενικότερα σε ένα υγιές δέρμα. [Ξεκινήστε τώρα να καθαρίζετε αβοκάντα και να τα πασαλείβετε στην μάπαν σας, για να δούμε αν ισχύει – εγώ ξεκίνησα ήδη.]

Φιλική Συμμετοχή

  • Μπορεί να παραστεί σε σαλάτες (πιστεύω σε όλες)
  • Σε σμούθις (όλοι τα έχετε ακούσει έτσι, αλλά δε τα έχετε δει με ελληνικούς χαρακτήρες γραμμένα) ή φρουτοχυμούς
  • Κύριο συστατικό σε σάλτσα ζυμαρικών
  • Σε συνδυασμό με αυγά
  • Σε ανακάτεμα με σοκολάτα
  • Σε πρόσφατη ιδέα σερβιρίσματος χιπστεροκαφέ – όπου πίνεις τον καπουτσίνο με τα σχεδιάκια του αφρογάλου σου, μέσα από μισό αβοκάντο.
  • Στην περίφημη και περιβόητη γουακαμόλε! (γιάμμι – γιάμμι).

ΠΡΟΣΟΧΗ!, αντενδείκνυται σε περιπτώσεις:

  1. Θρόμβωσης – Σε άτομα τα οποία λαμβάνουν το αντιθρομβωτικό φάρμακο που περιέχει “βαρφαρίνη” το αβοκάντο απαγορεύεται!.  Ο λόγος είναι ότι η ουσία “βαρφαρίνη” λαμβάνεται ουσιαστικά για να αναστείλει την πηκτικότητα του αίματος, ενώ το αβοκάντο περιέχει αρκετή ποσότητα βιταμίνης Κ, η οποία προάγει την πήξη αυτή.
  2. Νόσου του Wilson – η οποία εμποδίζει τον οργανισμό να αποβάλλει τον χαλκό. Το αβοκάντο περιέχει χαλκό, οπότε σε άτομα τα οποία δε μπορούν να τον αποβάλλουν, αντενδείκνυται, αφού θα έχουν ως αποτέλεσμα την συσσώρευση του στο ήπαρ, τον εγκέφαλο και άλλα όργανα.
  3. Διάρροιας – Νόσου του Crohn – Μπορεί να επιβαρύνει την διάρροια.

Άρα,

συστήνεται η κατανάλωση αβοκάντου μέσα σε σαλάτες και άλλα λαχανικά, αλλά και με όποιον άλλο τρόπο αρέσκεται ο καθείς.

Πι-ες:

Θα ακολουθήσει συνταγή τις επόμενες ημέρες & όποιος είναι φαν ή τολμηρός ας δοκιμάσει & ας μας πει τα νέα.

*Ψιλά γράμματα:

CZŁONKOWSKA, A., & SCHILSKY, M. L. (2017). Wilson disease. http://www.sciencedirect.com/science/handbooks/00729752/142.

DREHER ML, & DAVENPORT AJ. (2013). Hass avocado composition and potential health effects. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. 53, 738-50.

FULGONI VICTOR L, DREHER MARK, & DAVENPORT ADRIENNE J. (2013). Avocado consumption is associated with better diet quality and nutrient intake, and lower metabolic syndrome risk in US adults: results from the National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) 2001-2008. Nutrition Journal. 12, 1.

NUTESCU, E. A., SHAPIRO, N. L., IBRAHIM, S., & WEST, P. (2006). Warfarin and its interactions with foods, herbs and other dietary supplements. Expert Opinion on Drug Safety. 5, 433-451.

 

 

Advertisements

Καταρρίπτονται μύθοι & πραγματικότητες.. Food Myths vs Truths (source: brightside)


Σούζι Τρως

Πολλοί έχουμε ακούσει από διαφόρους ειδήμονες, διάφορες διατροφικές συμβουλές γιατί του το είπαν στόμα-στόμα (σπασμένο τηλέφωνο θα πω εγώ), το διάβασαν σε περιοδικό στην αίθουσα αναμονής σε κάποιο ιατρείο ή κομμωτήριο, το είπε η γιαγιά μου και ξέρει αυτή. Είναι μια καλή ευκαιρία να ξεκαθαρίσουν κάποιοι μύθοι (ή αλλιώς παπά-ν-τζες):

  1. Δεν κάνει να τρως αργά το βράδυ! – Τσού. Δεν είναι καλό να τρως ότι δεν πρόλαβες από την στιγμή που άνοιξες τα μάτια σου για καλημέρα!
  2. Το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες & είναι πιο υγιεινό! –Εχμ…ΟΧΙ. Αυτή η αντίληψη προήλθε από το γνωστό άσμα που εμπεριέχει το στίχο “ότι αξίζει πονάει και είναι δύσκολο?”. Ότι και καλά επειδή είναι άνοστο συνήθως το μαύρο ψωμί, μας αποζημιώνει εγκεφαλικά γιατί θέλουμε να έχει λιγότερες θερμίδες.. Μεταξύ μας, το μαύρο ψωμί μπορεί να περιέχει περισσότερη ζάχαρη κάποιες φορές στην προσπάθεια του φούρναρη (αν είναι μερακλής), να αποδεχτεί ότι πρέπει να παρασκευάσει αυτό…

View original post 287 more words

6th of May – No Diet Day !


Today is the day where everyone has to cheer for themselves, their body & their awesomeness! We are all unique & great!

Σούζι Τρως

Η μέρα αυτή μας υπενθυμίζει ότι η εξωτερική εμφάνιση και κυρίως τα σωματομετρικά χαρακτηριστικά (βλέπε βάρος, ύψος κουτουλού), δεν έχουν καμία σημασία. Η ημέρα που γιορτάζεται η αποδοχή του σώματός μας, αλλά και η διαφορετικότητα όλων των σωμάτων.

Ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, έχει τον δικό του χαρακτήρα και προσωπικότητα, και αυτό είναι που θα κουβαλάει μια ζωή. Καλές και οι δίαιτες για όσους θέλουν να κάνουν κάποια αλλαγή ή αν όντως θέλουν να βελτιώσουν άλλους δείκτες όπου συστήνεται, αλλά όλα θέλουν μέτρο. Η εμμονή με τις θερμίδες και το φαγητό είναι αντιστρόφως ανάλογες με την ποιότητα ζωής και συνήθως κάνουν τον άνθρωπο δυστυχισμένο. Για αυτό, ο καθείς ας προσπαθήσει να θέσει ως προτεραιότητα την εσωτερική του καλλιέργεια και περιποίηση και μετά έρχονται και όλα τα υπόλοιπα ανάλογα τα θέλω του.

Οπότε, σήμερα γιορτάστε το με ένα νόστιμο γεύμα χωρίς να το πολυ-κουράσετε.Και όποιος θέλει ας στείλει και κανένα ντοκουμέντο φωτογραφικό…

View original post 9 more words