Καταρρίπτονται μύθοι & πραγματικότητες.. Food Myths vs Truths (source: brightside)


Πολλοί έχουμε ακούσει από διαφόρους ειδήμονες, διάφορες διατροφικές συμβουλές γιατί του το είπαν στόμα-στόμα (σπασμένο τηλέφωνο θα πω εγώ), το διάβασαν σε περιοδικό στην αίθουσα αναμονής σε κάποιο ιατρείο ή κομμωτήριο, το είπε η γιαγιά μου και ξέρει αυτή. Είναι μια καλή ευκαιρία να ξεκαθαρίσουν κάποιοι μύθοι (ή αλλιώς παπά-ν-τζες):

  1. Δεν κάνει να τρως αργά το βράδυ! – Τσού. Δεν είναι καλό να τρως ότι δεν πρόλαβες από την στιγμή που άνοιξες τα μάτια σου για καλημέρα!
  2. Το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες & είναι πιο υγιεινό! –Εχμ…ΟΧΙ. Αυτή η αντίληψη προήλθε από το γνωστό άσμα που εμπεριέχει το στίχο “ότι αξίζει πονάει και είναι δύσκολο?”. Ότι και καλά επειδή είναι άνοστο συνήθως το μαύρο ψωμί, μας αποζημιώνει εγκεφαλικά γιατί θέλουμε να έχει λιγότερες θερμίδες.. Μεταξύ μας, το μαύρο ψωμί μπορεί να περιέχει περισσότερη ζάχαρη κάποιες φορές στην προσπάθεια του φούρναρη (αν είναι μερακλής), να αποδεχτεί ότι πρέπει να παρασκευάσει αυτό το συγκεκριμένο ψωμί.
  3. Πίνω χυμούς όλη μέρα γιατί κάνει καλό! – Ο λαός, κυρία μου, είπε ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα.. όχι πάρε το καφάσι παραμάσχαλα και βούτα στις βιταμίνες! Ένα ποτήρι φυσικού χυμού, συνήθως εμπεριέχει 3 πορτοκάλια (σε περίπτωση πορτοκαλάδας), οπότε υπερκαλύπτει τον οργανισμό σε βιταμίνες. Την υπόλοιπη μέρα σπάστε το με τσάι, καφέ, νερό και τα τιαύτα.
  4. Το σούσι είναι διαίτης. – Το σούσι μπορεί να είναι διαίτης, αλλά ακριβώς για αυτό το λόγο υπάρχουν συνοδευτικά με αρκετές θερμίδες, για να εξισορροπήσουν την κατάσταση.
  5. Η σοκολάτα παχαίνει! – Δεν παχαίνει.. υγειαίνει! Η μαύρη σοκολάτα περιέχει διάφορα αντιοξειδωτικά και άλλα στοιχεία (που μπορείτε να ανατρέξετε στο άρθρο της, άνωθεν εις το μενού), αρκεί να είναι σε μικρές ποσότητες.. ναι εκεί παίζεται το παιχνίδι.
  6. Τρώγοντας λιγότερο θα αδυνατίσεις! – Τρώγοντας πιο συχνά θα πούμε εμείς όλοι οι σπαστικοί.. Μικρά & συχνά γεύματα για να μην φτάνει κανείς σε σημείο να του γυρνάνε ανάποδα τα μάτια από την πείνα, να έχει νεύρα οργής που εξαλείφονται με την πρώτη μπουκιά δια μαγείας και απορείς αν την είδες την αλλαγή αυτή ή την φαντάστηκες, ούτε και να ακούγονται διαμαρτυρίες και γουργουρητά στομαχιού με μπόλικα ντεσιμπέλ.
  7. Η μαύρη (καστανή θα επιμείνω) ζάχαρη είναι πιο υγιεινή από την άσπρη. – Χμ.. σόρυ. Καμία. Γιατί βάλθηκε όλος ο πλανήτης να ψάχνει υποκατάστατα και τα συναφή? Η ζάχαρη είναι πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη μικροβίων, (αντηχεί παιδικό τραύμα – μην τρως γλυκά θα πάθεις τερηδόνα κλπ), ανεβοκατεβάζει τις τιμές σακχάρου εύκολα, και για αυτό σε κάνει να πεινάς απότομα.

Οπότε, οτιδήποτε ακούγεται θα πρέπει να διασταυρώνεται και να μην παίρνεται σαν ντεφακτιακό γεγονός επειδή το είπε κάποιος γηραιότερος ή δημοφιλής. Τόσες έρευνες και ταλαιπώρια, μπορούν να εκμεταλλευτούν μόνο με 1 ΚΛΙΚ.

Advertisements

One thought on “Καταρρίπτονται μύθοι & πραγματικότητες.. Food Myths vs Truths (source: brightside)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s