Ταχίνι


Σε κάποια Σαρακοστή, σε κάποια νηστεία ή στο σπίτι κάποιου “περίεργου” φίλου με έντονη αρέσκεια στην υγιεινή διατροφή, προτάθηκε προς δοκιμήν το εν λόγω τρόφιμο. Όσοι τρελαίνονται για χαλβά (μακεδονικό, όχι τον άλλο τον ιμιτασιόν με την σίκαλη ή αυτόν που δοκιμάζουμε τζάμπα σε πανηγύρια και παζάρια), πείστηκαν να γευτούν το ταχίνι και ξετρελάθηκαν, ενώ άλλοι αρνούνται ακόμα (εσείς χάνετε). Το φαν κλαμπ του ταχινιού, μπορεί να το προμηθευτεί σε ταχινόπιτες, αυτοσχέδιες φέτες ψωμιού με ταχίνι, μπισκότα, παγωτά, γλυκά και αλμυρά.

Κάποια από τα “καλούδια” που περιέχει:

  • Πρωτεΐνες, οι οποίες σε συνδυασμό με τρόφιμα που όπως οι ξηροί καρποί, περιέχουν μια ουσία την επονομαζόμενη λυσίνη, μπορούν να αποδώσουν πρωτεΐνες  που είναι σχεδόν αντάξιες των πρωτεϊνών ζωικής προέλευσης – σημαντικό για άτομα τα οποία ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή και όλοι οι υπόλοιποι τους μπα-λα-λάμε ότι δεν «παίρνουν» τα απαραίτητα συστατικά που παίρνουν οι υπόλοιποι από τα κοψίδια που καταναλώνουνε,
  • Λιπαρά, μονοακόρεστα – πολυακόρεστα, για όσους διάβασαν τα προηγούμενα άρθρα και είναι ενημερωμένοι. Οι υπόλοιποι ας αρκεστείτε στο ότι περιέχει “καλά” λιπαρά οξέα και ότι συμβάλλουν στην μείωση της χοληστερίνης,
  • Υδατάνθρακες, που είναι πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο και όχι μόνο – άρα μιλάμε για μια καλή εναλλακτική στο πρωινό έναντι των δημητριακών που έχουμε βαρεθεί να τρώμε από όταν ξυπνούσαμε πιτσιρίκια κάθε Σάββατο και βλέπαμε Ντίσνεϊ Κλούμπ,
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Ε,
  • Φυτικές ίνες, οι οποίες συμβάλλουν στην υγεία του γαστρεντερικού συστήματος,
  • Φώσφορο και Ασβέστιο, που σχετίζονται με την υγεία των οστών,
  • Αντιοξειδωτικά – μην επαναλαμβανόμαστε αλλά δρουν προστατευτικά σε καρκίνους και άλλες δυσάρεστες καταστάσεις,
  • Σίδηρος,
  • Κάλιο,
  • Ψευδάργυρος, σχετίζεται με την άμυνα του οργανισμού.

Πολύ καλό για να ‘ναι αληθινό?

Για τους λάτρεις του ταχινιού το μεγάλο μείον είναι οι θερμίδες που περιέχει. Ας μιλήσουμε για 1 κουταλιά του γλυκού που περιέχει περίπου στις 90 θερμίδες και οι τολμηροί μπορούν να κάνουν την πράξη με βάση την κατανάλωσή τους, ψάχνοντας για υπογλώσσιο ή καρέκλα να γείρουν.

 

*Ψιλά γράμματα:

ELLEUCH, M., BEDIGIAN, D., BESBES, S., BLECKER, C., & ATTIA, H. (2012). Dietary Fibre Characteristics and Antioxidant Activity of Sesame Seed Coats (Testae).International Journal of Food Properties. 15, 25-37.

ELLEUCH, M., BEDIGIAN, D., & ZITOUN, A. (2011). Sesame (Sesamum indicum L.) Seeds in Food, Nutrition, and Health-Chapter 122.

 

PRADO-SILVA L., et al. (2014). Sesame and resistant starch reduce the colon carcinogenesis and oxidative stress in 1,2-dimethylhydrazine-induced cancer in Wistar rats. Food Research International. 62, 609-617.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s