Ντύθηκα σαν Κρεμμύδι!


Καραμελωμένο και μη. Συνοδεύει κρέας αλλά και λαχανικά. Κάποιοι το τρώνε ωμό και κάποιοι μαγειρεμένο. Ταιριάζει σε ζεστά αλλά και κρύα πιάτα. Μπορείς να το βρεις σε πληθώρα χωρών και κουζινών. Ποντάρω ότι δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην το ξέρει (ή υπάρχει? – έτσι για να ταιριάξει με το προηγούμενο ύφος).

Ένα “πολυτάλαντο” υλικό της μαγειρικής, αφού μπορεί να κάνει τον κόσμο να δακρύσει, προσθέτει γεύση σε ένα πιάτο (ναι – με φαγητό, όχι – άδειο, προφανώς), αφήνει το άρωμα κρεμμυδίλας στα χέρια του επίδοξου μάγειρα για αρκετές ώρες και αναγκάζει τον κοσμάκι να γίνει συνεπής στο να πετάει τα σκουπίδια του μια ώρα αρχύτερα – κατόπιν της μαγειρικής επίδοσης, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις. Βγαίνει σε διάφορες αποχρώσεις, όπως του λευκού, του κίτρινου, του πράσινου και του κόκκινου, αλλά και σε είδη, τα οποία ξεχωρίζουμε ως “φρέσκο” και “ξηρό”.

Τι περιέχει?

  • Βιταμίνες, όπως: C, Α, Β6,
  • Φυτικές ίνες
  • Πρωτεΐνες
  • Μέταλλα και Ιχνοστοιχεία, όπως: Σίδηρο, Ασβέστιο, Φώσφορο, Κάλιο, Μαγνήσιο
  • Σάκχαρα
  • Νερό

Όπως και την περίπτωση των «σκορδό-φιλων» αναγνωστών, προτείνεται η αποφυγή της απαγγελίας μυστικών στο αυτί κάποιου φίλου ή γνωστού, γιατί επέρχεται ως απάντηση μια περίεργη γκριμάτσα δυσφορίας, οφειλόμενη σε αυτό που αναδύεται ως μυρωδιά και όχι ως λέξεις. Μασήστε μαϊντανό, τσίχλα, τα λόγια σας, αλλά και ότι άλλο μπορεί να σώσει την κατάσταση. Πάραυτα, αξίζει να τονιστεί ότι το μοναδικό «μείον» της κατανάλωσης κρεμμυδιού είναι η οσμή του στόματος, αλλά τα «συν» είναι αρκετά..

Ευεργετικές ιδιότητες:

  • Διαβήτης: Φαίνεται να συμβάλλει στην μείωση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα και στην αύξηση της ινσουλίνης στο αίμα.. Με λίγα λόγια βοηθά στην βελτίωση της ρύθμισης του σακχάρου.
  • Καρδιά: Βοηθά στην μείωση των τριγλυκεριδίων, της ολικής χοληστερίνης και στην αύξηση της “καλής” χοληστερίνης (η οποία επειδή είμαστε μεγάλα παιδιά, ονομάζεται διεθνώς “HDL”), προστατεύοντας τον οργανισμό από καρδιαγγειακές παθήσεις.
  • Δυσάρεστα περιστατικά καρδιακής ανακοπής και εμφράγματος: Μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισής τους, λόγω του συνδυασμού κάποιων συστατικών του κρεμμυδιού, τα οποία μειώνουν την ομοκυστεΐνη – υπεύθυνη για τα περιστατικά αυτά.
  • Κάποια είδη καρκίνων: Η συστηματική κατανάλωση κρεμμυδιού και σκόρδου, φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιων ειδών καρκίνου, όπως είναι του στόματος, του φάρυγγα, του μαστού, των ωοθηκών και του προστάτη.
  • Αντιμικροβιακή & Αντιφλεγμονώδη Δράση: Μειώνει την ένταση των συμπτωμάτων σε περιπτώσεις φλεγμονής, που-χου σε περιπτώσεις βρογχίτιδας.
  • Υγεία οστών: συμβάλλει στην διατήρηση της οστικής πυκνότητας με αποτέλεσμα τη χρήση του ως προληπτικό μέτρο κατά της οστεοπόρωσης.
  • Θρόμβωση: Αποτρέπει την δημιουργία θρόμβων.

 

Αποφυγή!

Να αποφεύγεται από άτομα τα οποία έχουν το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρουσπαστικές κολίτιδες και όλα αυτά τα δυσάρεστα, αφού οξύνει τα συμπτώματα. Επίσης και από θηλάζουσες μητέρες, διότι μπορεί να προκαλέσει κολικούς στο νεογέννητο τέκνον τους.

Το ρεζουμέ είναι..

Ότι η κατανάλωση του κρεμμυδιού (σε λογικά πάντα πλαίσια), δεν έχει παρά να χαρίσει πολλές χαρές στον οργανισμό αλλά και στον ουρανίσκο σας.. Με λίγη προσοχή, π.χ. βούρτσισμα δοντιού και κράτημα απόστασης από άλλα άτομα, δε θα σας κάνει κανένας πέρα – αφού μετά από αυτό το άρθρο έχετε και επιχειρήματα να υποστηρίξετε βασικές αρχές, όπως «γύρος χωρίς κρεμμύδι δε γίνεται!». Και έτσι για το κλείσιμο, ένα έξτρα ίνφο είναι ότι αυξάνει και τη λίμπιντο – όσο αντιφατικό και αν σας ακούγεται.

 

*Ψιλά γράμματα:

ALBISHI, T., JOHN, J. A., AL-KHALIFA, A. S., & SHAHIDI, F. (2013). Antioxidant, anti-inflammatory and DNA scission inhibitory activities of phenolic compounds in selected onion and potato varieties. Journal of Functional Foods. 5, 930-939.

BENITEZ, VANESA, MOLLÁ, ESPERANZA, MARTÍN-CABREJAS, MARÍA A., AGUILERA, YOLANDA, LÓPEZ-ANDRÉU, FRANCISCO J., & ESTEBAN, ROSA M. (2013). Onion Products: Source of healthy compounds. Nova Science Publishers. http://hdl.handle.net/10261/63861.

GONZÁLEZ-PEÑA D, ANGULO J, VALLEJO S, COLINA-COCA C, DE ANCOS B, SÁNCHEZ-FERRER CF, PEIRÓ C, & SÁNCHEZ-MORENO C. (2014). High-cholesterol diet enriched with onion affects endothelium-dependent relaxation and NADPH oxidase activity in mesenteric microvessels from Wistar rats. Nutrition & Metabolism. 11.

NICASTRO, H. L., ROSS, S. A., & MILNER, J. A. (2015). Garlic and Onions: Their Cancer Prevention Properties. Cancer Prevention Research. 8, 181-189.

SULERIA HA, BUTT MS, ANJUM FM, SAEED F, & KHALID N. (2015). Onion: nature protection against physiological threats. Critical Reviews in Food Science and Nutrition.55, 50-66.

YE, C., DAI, D., & HU, W. (2013). Antimicrobial and antioxidant activities of the essential oil from onion (Allium cepa L.). Food Control. 30, 48-53.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s