Γιατί έτσι μας αρέσει!


Όσο πιο “κρύα” είναι, τόσο πιο δημοφιλής γίνεται σε αντίθεση με τα ανέκδοτα και τα αστεία της ίδιας θερμοκρασίας!.. Κυκλοφορεί καμουφλαρισμένη ως ξανθιά,00 κόκκινη, μαύρη και σε άλλες γήινες αποχρώσεις. Το καλοκαίρι ειδικά, έχει την τιμητική της, και καταναλώνεται σε βουνά, λαγκάδια, beach-όμπαρα και άλλα ειδυλλιακά μέρη.. Ο λόγος για την «κατηγορούμενη» μπύρα, που πολλοί την θεωρούν υπαίτια για την αναπτυσσόμενη (προς τα έξω) κοιλιακή τους περιοχή (ή μήπως υπεροχή?!) ή όπως είναι γνωστό στον λαό ως «Μπυροκοίλι».

Το δυναμικό “κόμπο” που μεταφράζεται σε μπύρα είναι η μίξη μαγιάς, λυκίσκου, νερού και κριθαριού, μέσω κάποιων διαδικασιών. Μια έξτρα πληροφορία είναι ότι η ποικιλία χωρίς την προσθήκη του λυκίσκου ονομάστηκε «ζύθος», ενώ με την προσθήκη του βαφτίστηκε σε «μπύρα». Η μπύρα υπάρχει από τα πολύ παλιά χρόνια σε πολλά μέρη του πλανήτη και έχει χρησιμοποιηθεί είτε από μοναχούς σε περιπτώσεις νηστείας, είτε για εορτασμούς της επερχόμενης άνοιξης, άλλοτε πάλι για να ξεδιψάσει ανθρακωρύχους, ή για να συνοδεύει στρατεύματα, αλλά και ως θρεπτική λύση για αχθοφόρους και εργάτες.

Μίαν μπύραν την ημέραν..

Η ωφέλιμη πλευρά της ως προς την υγεία μας συμπεριλαμβάνει διάφορα, όπως:

  • Προστατεύει από καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως το έμφραγμα αλλά και συναφή εγκεφαλικά επεισόδια. Τα ισχυρά αντιοξειδωτικά που περιέχει, ονόματι φλαβονοειδή, προστατεύουν τα αγγεία και αναστέλλουν μηχανισμούς που ευνοούν την αθηροσκλήρωση και περιέχει ίνες που βοηθούν στην μείωση των επιπέδων χοληστερίνης.
  • Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς της σε νερό, η διουρητική της επίδραση μειώνει κατά 4 φορές την πιθανότητα εμφάνισης πέτρας στα νεφρά και η αποβολή τοξινών από τον οργανισμό ευνοείται (δεν είναι ότι καλύτερο για μεγάλα ταξίδια ή για σημαντικά ραντεβού, όπως όλοι ξέρουμε!).
  • Είναι καλή πηγή βιταμινών Β. Αυτές οι βιταμίνες σχετίζονται με την υγεία των αρτηριών και την αποθάρρυνση της δημιουργίας θρόμβων. Η πρόσληψη βιταμίνης Β6, Β12 και φυλλικού οξέος ρυθμίζουν τα επίπεδα της ομοκυστεϊνης, η οποία όταν υπάρχει σε μεγάλα επίπεδα μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση των παραγόντων θρόμβωσης, τις βλάβες στα αγγεία και άλλα τέτοια δυσάρεστα.
  • Είναι πλούσια σε σιλικόνη (μην σας μπαίνουν ιδέες!), η οποία συμβάλλει σε πιο ισχυρά οστά, και στην αύξηση της οστικής μάζας.
  • Το χαμηλό ποσοστό αλκοόλ που περιέχει φαίνεται να συμβάλλει στην αύξηση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη και βοηθά στην μείωση της πιθανότητας εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.
  • Όσον αφορά την κόμη μας, η μαγιά και οι βιταμίνες που περιέχει βοηθούν στην καταπολέμηση της πιτυρίδας.

Η συνιστώμενη ποσότητα κατανάλωσης μπύρας είναι 1 κουτάκι την ημέρα για γυναίκες και έως 2 κουτάκια για άντρες. Όπως και με το κρασί, οι ευεργετικές ιδιότητες της μπύρας φθίνουν, όσο υπερβαίνουμε την προτεινόμενη ποσότητα κατανάλωσης και μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα.

Η μπύρα παχαίνει?

Ένα μεγάλο ερώτημα τίθεται για το αν η μπύρα παχαίνει.. η μεγάλη αλήθεια είναι ότι αν καταναλωθεί η μπύρα στις προτεινόμενες ποσότητες δεν θα είναι υπαίτια για το τζιν σας που δεν κουμπώνει πλέον. Οι «ύπουλοι» μεζέδες που την συνοδεύουν κρύβονται πίσω από όλο αυτό, αφού συνήθως περιέχουν αρκετές θερμίδες και αποθηκεύονται ως λίπος, αφού το αλκοόλ είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιηθεί από το σώμα για να δώσει ενέργεια. Ένα ακόμα στοιχείο είναι ότι το αλκοόλ απορροφάται γρήγορα, αυξάνει την πέψη και το αίσθημα της πείνας χτυπάει την πόρτα μια ώρα αρχύτερα.

Για να το μεταφράσουμε και σε θερμίδες μιας και είναι αγαπημένη συνήθεια πολλών, τα 250 ml μπύρας θα μεταφραστούν ως περίπου 107 θερμίδες.

Ρεζουμέ:

Η μπύρα, είναι μια καλή επιλογή μετά το κρασί (από θερμιδική άποψη), αρκεί να μην συνοδεύεται με μεγάλες ποσότητες φαγητού, το οποίο θα έχει και πολλές θερμίδες. Με προσεγμένη κατανάλωση, τα συστατικά που σας χαρίζει η μπύρα θα σας ευνοήσουν και το μόνο σωσίβιο που θα έχετε, θα είναι για να πλατσουρίσετε στην παραλία.

Ε-βίβες!

 

*Ψιλά γράμματα:

CHIVA-BLANCH G, et al. (2015). Effects of alcohol and polyphenols from beer on atherosclerotic biomarkers in high cardiovascular risk men: a randomized feeding trial.Nutrition, Metabolism, and Cardiovascular Diseases : NMCD. 25, 36-45.

DENKE, M. A. (2000). Nutritional and Health Benefits of Beer. The American Journal of the Medical Sciences. 320, 320-326.

SARA ARRANZ, GEMMA CHIVA-BLANCH, PALMIRA VALDERAS-MARTÍNEZ, ALEX MEDINA-REMÓN, ROSA M. LAMUELA-RAVENTÓS, & RAMÓN ESTRUCH. (2012).Wine, Beer, Alcohol and Polyphenols on Cardiovascular Disease and Cancer. Molecular Diversity Preservation International. http://www.mdpi.com/2072-6643/4/7/759.

Advertisements

One thought on “Γιατί έτσι μας αρέσει!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s